31 Aralık 2010 Cuma

Çaydanlıktaki kireç nasıl temizlenir?

Önce çaydanlık suyla doldurulur ve üstüne demlik konur. Sonra ocak yakılır. Ve sonra film izlenmeye başlanır. Filmin bilmem kaçınçıncı dakikasında "ulan ben çay demleyecetim di mi?" Diyerek mutfağa koşulur. Fakat su kaynaya kaynaya yarıya indiğinden tekrar su doldurulur, kaynamaya bırakılır. Ve filme devam edilir. Yine filmin bilmem kaçıncı dakikasında, "Hassiktir ya ben çay demleyecektim" Diyerek mutfağa koşulur. Ve yine su kaynayarak bitmiş olduğundan üzerine su eklenir. Ama bu sefer daha temkinli davranılarak film seyredilmez. Bari bi şeyler yazayım lan denir. Yazı uzun sürer. Bir müddet sonra ocakta su kaynamakta olduğu hatırlanır. Ve mutfağa koşulur. Bu sefer su tamamen bitmiştir. Bir takım küfürler edildikten sonra tekrar çaydanlığa su doldurulur. Ve yazıya devam edilir. Aradan bir müddet daha geçer. Bir yanık kokusu duyulur. "Hassiktir" Denilerek mutfağa koşulur. Çaydanlık kıpkırmızı olmuştur. Hemen ocak söndürülür. Ve çaydanlık suyun altına tutulur. Bu sırada çaydanlıktan bir takım çatırdama sesleri gelir. Ama normaldir heyecan yapmaya gerek yoktur. O çatırdama sesleri çaydanlığın içini sarmış olan asalak kireç kalıntılarının şuursuz ısı değişikliği tertibi neticesinde çıkarttıkları son çığlıklardır.

Yanı sıra çaydanlığın altındaki çelik taban da çıkmıştır. Ama o kadar kusur kadı çaydanlığında da da olur artık. Çaydanlığınızın içi pırıl pırıl, cillop gibi olmuştur. Belki dışı biraz kararmış olabilir. Ama önemli olan iç güzelliğidir. Çaydanlığınız artık çay demlemeye hazır vaziyettedir. Ocak yakılır, çaydanlık su doldurulur ve ateşe konur. Sonra filme devam edilir.

2 yorum:

  1. hocam sen o çayı içebildinmi onu söyle :))

    YanıtlaSil
  2. evlen derim ben.

    YanıtlaSil

T.C kanunlarına aykırı, ya da hakaret içeren yorumlar yayınlanmayacaktır. Akıllı olun!